Ohjeita ostamiseen


Näin tilaat


Tilaaminen ja maksaminen

Ostaminen verkkokaupastamme on helppoa. Valitse mieleisesi tuotteet ja lisää ne ostoskoriin. Ostoskorissa näet koko tilauksesi sisällön ja voit vielä muokata sen sisältöä. Kun olet kerännyt ostoksesi valmiiksi, siirry kassalle maksamaan.  Voit maksaa ostoksesi suomalaisten pankkien verkkomaksulla tai seuraavilla korteilla: Visa, Visa Electron, Maestro, Mastercard. Maksupalvelun tarjoajana toimii Paytrail Oyj. Myös maksuvaiheessa voit vielä muokata tilaustasi.

Tilausten toimitustavat

Käsittelemme tilauksesi kahden työpäivän kuluessa. Suomessa voit tilausvaiheessa valita tuotteiden toimitustavan:

Postipaketti, jolloin lisäämme toimitusmaksun tilauksesi loppusummaan valittuasi toimitustavan: toimitus kotiosoitteeseen 10 € tai toimitus lähimpään postitoimipisteeseen 6 €. Yli 200 € tilaukset toimitamme veloituksetta lähimpään postitoimipisteeseen.  Jos et saa tilausvahvistusta tai olet epävarma tilauksesi onnistumisesta, otathan yhteyttä info@ritvafalla.fi / 050 3260336. Tilauksen saapuminen kestää kotimaassa muutaman arkipäivän.

Nouto toimipisteestämme Korkeavuorenkatu 2, 00140 Helsinki sähköpostitse (info@ritvafalla.fi) sopimanasi aikana. Tällöin toimitusmaksua ei lisätä.

Tuotteiden vaihtaminen ja palauttaminen

Toivomme, että tilaamasi tuote miellyttää sinua, mutta jos näin ei ole niin sinulla on 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus alkaen siitä päivästä kun olet vastaanottanut tuotteen.

Vaihtaminen toiseen kokoon
Jos ostamasi tuote ei ollutkaan sopivan kokoinen ja haluat vaihtaa sen toiseen kokoon, niin ole yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostilla info@ritvafalla.fi tai puhelimitse 050 3260336 niin vahvistamme haluamasi koontuotteen saatavuuden ja varaamme sen sinulle. Täytä sen jälkeen tilauksen mukana tulleelle palautuslomakkeelle omat yhteystietosi, palautettavan tuotteen tiedot sekä mihin kokoon haluat sen vaihtaa, pakkaa saamasi tuote ja palautuslomake huolellisesti alkuperäiseen lähetyspakkaukseen, merkitse pakkauksen päälle palautuslomakkeella mainittu palautusosoite, näin palautus on ilmainen. Jätä palautuspaketti 14 päivän sisällä mihin tahansa Postin toimipisteeseen kuljetettavaksi ja varmistu, että saat palautuskuitin. Toimitamme uuden tuotteen heti kun olemme vastaanottaneet lähetyksesi.

Vaihtaminen toiseen tuotteeseen
Jos haluat vaihtaa tilaamasi tuotteen toiseen, tulee tuotteesta tehdä uusi tilaus. Täytä sen jälkeen tilauksen mukana tulleelle palautuslomakkeelle omat yhteystietosi, palautettavan tuotteen tiedot sekä mielellään myös palautuksen syy. Pakkaa saamasi tuote ja palautuslomake huolellisesti alkuperäiseen lähetyspakkaukseen, merkitse pakkauksen päälle palautuslomakkeella mainittu palautusosoite, näin palautus on ilmainen. Jätä palautuspaketti 14 päivän sisällä mihin tahansa Postin toimipisteeseen kuljetettavaksi ja varmistu, että saat palautuskuitin. Uudesta tuotteesta veloitamme toimituskulut, jos tilauksen summa on alle 200 € ja palautuneen tuotteen toimituskulujen hyvitys huomioidaan palautuksen yhteydessä. Kun olemme vastaanottaneet palautettavan tuotteen, teemme hyvityksen pankki- tai luottotilillesi.

Voit vaihtaa tuotteen myös toimipisteessämme Korkeavuorenkatu 2, 00140 Helsinki, kun olet sopinut asiasta sähköpostilla info@ritvafalla.fi.

Palauttaminen
Jos tuote ei vastannut odotuksiasi, voit palauttaa sen meille 14 päivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta edellyttäen, että tuote on käyttämätön ja kaikki tuotelaput ovat paikoillaan. Täytä tilauksen mukana tulleelle palautuslomakkeelle omat yhteystietosi, palautettavan tuotteen tiedot sekä mielellään palautuksen syy ja pakkaa tuote ja palautuslomake huolellisesti alkuperäiseen lähetyspakkaukseen. Merkitse pakkauksen päälle palautuslomakkeella mainittu palautusosoite, näin palautus on ilmainen. Jätä palautuspaketti 14 päivän sisällä mihin tahansa Postin toimipisteeseen kuljetettavaksi ja varmistu, että saat palautuskuitin. Hyvitämme palauttamiesi tuotteiden arvon kun olemme vastaanottaneet palautuksesi.

Voit ladata ja tulostaa verkkokaupan palautuslomakkeen (PDF) myös tästä: Palautuslomake

Asiakaspalvelumme yhteystiedot

Asiakaspalvelumme palvelee sinua arkisin klo 10–16 numerossa 050-326 0336. Voit lähettää kysymyksesi myös sähköpostilla info@ritvafalla.fi.

Oikean koon valinta

Mitoituksemme perustuu väljään skandinaaviseen mitoitukseen. Tuotetiedoissa annettu pituus on koon 36/S pituus.

Tilaus- ja toimitusehdot

Nämä tilaus- ja toimitusehdot koskevat Ritva Falla Oy:n verkkokauppaa osoitteissa www.ritvafalla.fi ja www.ritvafalla.com. Tilatessaan tuotteita Ritva Falla Oy:n verkkokaupasta käyttäjä sitoutuu näihin ehtoihin.

Ritva Falla Oy:n yhteystiedot ovat:
Ritva Falla Oy (Y-tunnus: 2633861-6)

Korkeavuorenkatu 2, 00140 Helsinki
Puh. 050 3260336
Sähköposti: info@ritvafalla.fi

Asiointi verkkokaupassa
Voit tehdä ostoksia verkkokaupassa mikäli olet yli 18-vuotias.
Tehtyäsi tilauksen ja hyväksyttyäsi tilaus- ja toimitusehdot, saat sitovan tilausvahvistuksen tilauksen yhteydessä ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen.

Tilaaja on itse vastuussa oman tilinsä ja salasanansa käytöstä ja niiden huolellisesta säilyttämisestä. Tilaaja sitoutuu antamaan tilauksen yhteydessä oikeat tiedot. Verkkokaupasta tilaaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista.

Verkkokaupan sisältö, mukaan lukien piirrokset, kuvat, äänet, filmit, grafiikka ja teksti, on Ritva Falla Oy:n omaisuutta ja sitä suojaa tekijänoikeus ja muut immateriaalioikeudet. Käyttäjällä ei ole oikeutta ladata, muokata, siirtää, välittää, kopioida tai myydä verkkokaupan sisältöä tai osaa siitä ilman Ritva Falla Oy:n etukäteen myöntämää kirjallista lupaa.

Ritva Falla Oy:n verkkosivuston käyttöehdot koskevat myös verkkokauppaa.

Hinnat
Tuotteen hinta on se hinta, joka tuotteen kohdalla näkyy tilaushetkellä verkkokaupassa. Hinta sisältää arvonlisäveron. Toimituskulut sisältävät lähetys- ja pakkauskulut. Yli 200 € tilaukset toimitamme kuitenkin ilman toimituskuluja. Alle 200 € tilauksissa toimituskulut ovat kotimaan toimituksissa 6 € tai 10 € tilausta kohden riippuen siitä oletko valinnut kotiinkuljetuksen tai noudon lähimmästä postitoimipisteessä ja kulut näkyvät ostoskorissa. Jos tuotteet noudetaan Ritva Falla Oy:n toimipisteestä Korkeavuorenkatu 2, 00140 Helsinki, toimituskuluja ei lisätä tilaukselle vaikka tilauksen arvo olisi alle 200 €.

Maksutavat
Suomalaiset asiakkaat voivat maksaa ostokset verkkopankkimaksuna tai seuraavilla korteilla: Visa, Visa Electron, Maestro ja Mastercard.
Ulkomaiset asiakkaamme voivat maksaa tilauksensa korteilla Visa, Visa Electron, Maestro ja Mastercard.

Tilattujen tuotteiden hinta ja toimituskulut veloitetaan tilauksen yhteydessä.

Maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii
Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja
luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai
korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on
maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan
ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830

Verkkopankit

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail
Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten
kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen
verkkomaksaminenkin.

 

Toimitusaika ja-tapa
Käsittelemme saapuneet tilaukset kahden (2) työpäivän aikana. Tilatut tuotteet toimitetaan Suomeen postipakettina tai ne voi noutaa Ritva Falla Oy:n toimipisteestä Korkeavuorenkatu 2, 00140 Helsinki. Ulkomaille tilatut tuotteet toimitetaan EMS-postipakettina. Tilauksen toimitusaika riippuu toimitusosoitteesta. Suomessa postipaketin kuljetusaika on yleensä 1-2 arkipäivää.

Toimitamme paketin lähetystunnuksen asiakkaalle sähköpostilla, kun tuotteet on lähetetty. Verkkokaupan Posti Economy -toimitustavalla paketti toimitetaan lähimpään postiin, josta paketti on noudettavissa. Mikäli asiakas ilmoittaa matkapuhelinnumeronsa tilauksen yhteydessä, asiakas saa postin saapumisilmoituksen myös tekstiviestinä. Posti säilyttää pakettia 14 vuorokautta. Verkkokaupan Posti  Express Flex -toimitustavalla paketti toimitetaan tilauksen yhteydessä annettuun osoitteeseen. Tätä varten asiakkaan tulee antaa puhelinnumeronsa, jotta Posti voi sopia toimitusajan erikseen asiakkaan kanssa.

Mikäli tuote ei saavu kohtuullisessa aikataulussa eikä Ritva Falla Oy:n asiakaspalvelu ole ottanut yhteyttä tilaajaan, pyydämme ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme info@ritvafalla.fi tai 050 326 0336. Ritva Falla Oy pidättää oikeuden evätä tilaus tarvittaessa. Tällaisessa tapauksessa maksu palautetaan tilaajalle 30 päivän kuluessa.

Tilauksen peruuttaminen ja tuotepalautukset
Tilaajalla on oikeus peruuttaa tilaus, mikäli tilausta ei ole vielä toimitettu. Mikäli tilaaja haluaa peruuttaa tilauksensa, tulee hänen olla yhteydessä Ritva Falla Oy:n asiakaspalveluun sähköpostitse info@ritvafalla.fi. Sähköpostista tulee käydä ilmi tilaajan nimi, osoite ja tilausnumero. Ritva Falla Oy palauttaa perutun tilauksen maksun 14 päivän kuluessa. Tilaajalla on oikeus palauttaa tai vaihtaa tuote 14 päivän kuluessa sen vastaanottamisesta kun seuraavat ehdot täyttyvät:

1. Tilaus on peruutettu tilaus- ja toimitusehtojen mukaisesti ilmoittamalla siitä Ritva Falla Oy:n asiakaspalveluun info@ritvafalla.fi 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta tai tuote on laitettu palautukseen Ritva Falla Oy:n palautusohjeiden mukaisesti 14 päivän sisällä toimituksesta;

2. Tuote on käyttämätön ja samassa kunnossa kuin se oli toimitettaessa sekä kaikki tuotelaput ovat paikoillaan.

Tuote tulee palauttaa Ritva Falla Oy:n mahdollisimman pian tuotteen vastaanottamisesta. Tilaajan tulee täyttää tilauksen mukana tullut palautuslomake, pakata tuote ja täytetty palautuslomake huolellisesti alkuperäiseen lähetyspakkaukseen. Pakkauksen päälle merkitään palautusosoite aiempien osoitetietojen päälle, näin palautus on ilmainen. Palautuspaketti jätetään 14 päivän sisällä mihin tahansa Postin toimipisteeseen kuljetettavaksi. Palautuksesta Posti antaa palautuskuitin.
Palautustoimituksen aikana tuotteelle mahdollisesti aiheutuneet vahingot ovat palauttajan vastuulla. Ritva Falla Oy hyvittää tilaajalle palautettavan tuotteen hinnan sekä mahdolliset toimituskulut Hyvitys tehdään välittömästi sen jälkeen kun palautettu tuote on saapunut Ritva Falla Oy:n ja sen kunto on tarkistettu, kuitenkin viimeistään 14 päivän kuluessa tuotteen saapumisesta.

Mikäli tuote on viallinen tai vahingoittunut lähetyksessä, tilaajan tulee ilmoittaa asiasta Ritva Falla Oy:n asiakaspalveluun heti kun vika on huomattu. Ritva Falla Oy pyrkii korvaamaan viallisen tuotteen uudella, mutta mikäli tämä ei ole mahdollista, Ritva Falla Oy hyvittää tilaajalle maksetun summan pitäen sisällään tuotteen hinnan ja toimituskulut. Hyvitys tehdään sen jälkeen kun vika on todennettu. Tilaajan on suositeltavaa olla yhteydessä Ritva Falla Oy:n asiakaspalveluun toivoessaan tarkempia ohjeita asiasta.

Tietosuoja
Ritva Falla Oy kunnioittaa tilaajan yksityisyyttä. Verkkokaupan kautta saatuja tilaajan henkilö- ja muita tietoja käytetään vain Ritva Falla Oy:n sisällä, paitsi sellaisissa tapauksissa, joissa kolmas osapuoli suorittaa tiettyjä tehtäviä kuten maksun prosessointia, tuotteiden lähettämistä ja tilausten käsittelyä. Näissäkin tapauksissa Ritva Falla Oy antaa kolmannelle osapuolelle vain sen tiedon, joka tehtävän suorittamisen kannalta on välttämätöntä.

Ritva Falla Oy ei myy, jaa eikä vuokraa tietoja eteenpäin kolmansille osapuolille. Ritva Falla Oy ei välitä tilaajan henkilö- tai muita tietoja kolmannelle osapuolelle missään muussa tarkoituksessa kuin tilauksen käsittelyyn liittyen. Ritva Falla Oy varaa kuitenkin oikeuden välittää tilaajan henkilö- ja muita tietoja viranomaisille mahdollisissa lainrikkomustapauksissa.

Tilaajan nimi, yhteystiedot ja muut henkilötiedot tallennetaan Ritva Falla Oy:n verkkokaupan asiakasrekisteriin. Tarkempia tietoja asiakasrekisterin tietojen käytöstä löydät rekisteriselosteesta. Asiakkaalla on lain asettamissa rajoissa oikeus tarkastaa, mitä tietoja Ritva Falla Oy on hänestä kerännyt; vaatia virheellisen, tarpeettoman, puutteellisen tai vanhentuneen henkilötiedon korjaamista tai poistamista sekä kieltää Ritva Falla Oy:tä käsittelemästä henkilötietojansa suoramarkkinointia sekä markkina- ja mielipidetutkimuksia varten.

Ehtojen muuttaminen
Ritva Falla Oy varaa oikeuden muuttaa verkkokauppaa, sen käytäntöjä ja tilaus- ja toimitusehtoja milloin tahansa. Mikäli ehtoja muutetaan, Ritva Falla Oy ilmoittaa muutoksesta verkkokaupan etusivulla. Muutetut ehdot koskevat niitä tilauksia, jotka on tehty sen jälkeen kun muutoksesta on ilmoitettu verkkokaupan etusivulla.

Ylivoimainen este
Ritva Falla Oy ei vastaa viivästyksistä tai vahingoista, jotka johtuvat sen vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta esteestä, jota se ei ole voinut kohtuudella ennakoida tai jonka seurauksia se ei voi välttää. Tällaiseksi ylivoimaiseksi esteeksi (force majeure) katsotaan mm. tulipalot, työtaistelutoimenpiteet, sodat, luonnonkatastrofit, viranomaisten väliintulot, häiriöt kuljetuksissa, alihankkijoilla, laitteissa, ohjelmistoissa, selaimessa tai verkkoyhteydessä.

Sovellettava laki ja mahdolliset riitatilanteet
Nämä ehdot on laadittu Suomen lakia noudattaen. Mahdolliset riitatilanteet ratkaistaan Suomessa, Helsingin käräjäoikeudessa.

Rekisteriseloste

Henkilötietolaki (523/1999) 10§
Rekisterinpitäjä
Ritva Falla Oy
Y-tunnus: 2633861-6
Korkeavuorenkatu 2
00140 Helsinki

Rekisteriasioita hoitava henkilö
Ursula Ilmes
Korkeavuorenkatu 2
00140 Helsinki
Puhelin: +358 (50) 366 1153
Sähköposti: ursula.ilmes@ritvafalla.fi

Rekisterin nimi
Ritva Falla Oy:n verkkokaupan asiakasrekisteri

Rekisterin pitämisen peruste
Henkilö on rekisteröitynyt Ritva Falla Oy:n verkkokauppa-asiakkaaksi, ostanut tavaraa osoitteissa www.ritvafalla.fi, www.ritvafalla.com tai tilannut Ritva Falla Oy:n sähköisen uutiskirjeen.

Rekisterin käyttötarkoitus
Rekisterin käyttötarkoitus on Ritva Falla Oy:n verkkokaupan asiakasrekisterin ylläpitäminen sekä asiakkaiden tilausten arkistointi ja käsittely. Rekisteriä käytetään myös kadonneiden pakettien seurantaan. Rekisteriä voidaan käyttää myös Ritva Falla Oy:n asiakaspalvelun ja verkkokaupan kehittämiseen, asiakaskyselyiden toteuttamiseen, etujen ja muiden markkinointitoimenpiteiden sekä asiakasviestinnän kohdentamiseen rekisteröityä kiinnostavaksi sekä tilastollisiin tarkoituksiin.

Ritva Falla Oy saattaa käyttää asiakas- ja palvelusuhteen ylläpitämiseen yhteistyökumppaneita. Osa rekisteritiedoista saatetaan siirtää yhteistyökumppanin palvelimille teknisten vaatimusten vuoksi. Tietoja käsitellään ainoastaan Ritva Falla Oy:n asiakassuhteen ylläpitämiseen teknisten rajapintojen kautta.

Kerättyjä henkilötietoja voidaan käyttää markkinointitarkoituksiin sovellettavan lainsäädännön, kuten Suomen henkilötietolain, mukaisesti.

Rekisterin tietosisältö
Henkilörekisteri sisältää seuraavia tietoja:
Henkilön etu- ja sukunimi 
Sähköpostiosoite
Postiosoite ja puhelinnumero
Tiedot käsitellyistä tilauksista
Tilausten Postin seurantatiedot
Tiedot markkinointiluvista ja -kielloista

Tietojen luovutus
Ritva Falla Oy voi luovuttaa asiakasrekisterin tietoja Ritva Falla Oy:n kanssa yhteistyösopimuksen tehneille yhteisöille asiakastilausten toimittamista varten. Nämä yhteistyökumppanit eivät käytä tietoja muihin tarkoituksiin eivätkä luovuta tietoja kolmansille osapuolille. Ritva Falla Oy voi luovuttaa asiakastietoja viranomaisille pakottavaan lainsäädäntöön perustuvan vaatimuksen nojalla voimassaolevan lainsäädännön sallimissa ja velvoittamissa rajoissa.
Teknisistä ja tietojen käyttöön liittyvistä käytännöllisistä syistä johtuen tietoja saatetaan säilyttää Ritva Falla Oy:n käyttämien ulkopuolisten palveluntarjoajien palvelimilla ja nämä ulkopuoliset palveluntarjoajat saattavat käsitellä tietoja Ritva Falla Oy:n lukuun.
Tietoja ei luovuteta EU:n tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle. Tietojen siirrossa noudatetaan henkilötietolakia (523/1999) ja Euroopan parlamentin ja neuvoston antamaa henkilötietodirektiiviä (95/46/EY).

Tarkastus-, korjaus ja kielto-oikeus
Asiakkaalla on lain asettamissa rajoissa oikeus tarkastaa, mitä tietoja Ritva Falla Oy on hänestä kerännyt; vaatia virheellisen, tarpeettoman, puutteellisen tai vanhentuneen henkilötiedon korjaamista tai poistamista sekä kieltää Ritva Falla Oy:tä käsittelemästä henkilötietojansa suoramarkkinointia sekä markkina- ja mielipidetutkimuksia varten. Edellä mainittuja oikeuksia voidaan käyttää ottamalla yhteyttä Ritva Falla Oy:n tämän rekisteriselosteen alussa mainittuja yhteystietoja käyttäen.

Rekisterin suojauksen periaatteet
Asiakasrekisteriä säilytetään sähköisesti ja sen on asianmukaisesti suojattu ulkopuolisilta palomuurein ja muin teknisin suojakeinoin. Rekisteriä ei säilytetä paperitulosteena.
Ainoastaan nimetyillä henkilöillä on oikeus käyttää ja ylläpitää rekisterin tietoja. Kullakin käyttäjällä on henkilökohtainen käyttäjätunnus ja salasana.

Toimintamalli mahdollisten riitatapauksien hoitoon

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.

Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Heräsikö kysymyksiä?